HTML

A pizsamás vállalkozó

Network marketing dokumentáció + a "Ki mer gazdag lenni?" c. könyvem webkettes folytatása... avagy: Nyilvános könyvírás mindazoknak, akik a network marketinggel képzelik el a jövőjüket.

Friss topikok

HTML

Benhmarking - A legjobb üzleti gyakorlat tudománya

2011.06.01. 23:55 DOKI

A benchmarking olyan speciális elemző-értékelő gyakorlat, amely a hasonló terméket gyártó, illetve hasonló vásárlói réteggel rendelkező cégekkel történő összehasonlításon alapul. A mérések középpontjában általában az idő, a költség és a minőség áll, de egyéb szempontok széles skálájából lehet még tényezőket választani.

A hálózatépítésre alkalmazva ez mindenekelőtt azt jelenti, hogy pontosan fel kéne tudnunk mérni, mennyi munkával mennyit fizetnek az egyes hálózatok. Bár sok más, "életminőségi tényező" is van, és az adott hálózatban uralkodó szervezeti kultúra az igazi meghatározó, azért nem árt, ha tisztában vannak a vezetők azzal, hogy ők is egy nagyon "lény", a csoport részei. Sejted már, gondolom, ha itt vagy velem, hogy mindanyian sejtek vagyunk nálunk nagyobb egészekben, többek között egyformák vagyunk abban, hogy mindannyian magyarul beszélünk és ezen a nyelven értjük meg egymást. A hálózatépítést, mint minden más szakmát, lehet professzionálisan, eredményesen, lazán, kellemes közérzettel és erőlködés nélkül művelni, különösen, mióta szemmel láthatólag frigyre lép egymással az online marketing és az évtizedek óta ismert, lényegében klasszikus network marketing, amelyet a legtisztábban talán a Network 21 (Amway) képvisel.Minden tiszteletem ezé a cégé, amely nagysága ellenére sem vált lomhává, mindig képes megújulni, és most szemmel láthatóan az internet felé nyitott - mint minden cég, akinek vane egy csöpp esze.

Azt hiszem, elkerülhetetlen lesz, hogy osztályozzam valahogy a hálózati vezetőket, mert hogy annyira más mindegyik. Ahogy a hagyományos üzletben - fejvadászként - az "emberi tényező" és különösen a kapcsolatok voltak a fontosak, pontosan ugyanez a helyzet a network marketingben is. Gondold csak végig az eddigi összes szponzoroddal való kapcsolatodat, mi a közös bennük? Mi az a mintázat, szabály vagy bármi, ami számodra "plafont" csinál keresetben és szellemi fejlődésben, és mi van, ha komolyan veszed a 100%-os felelősség elvét? (Ha nem tudsz éppen mit írni a blogodba, akkor elegendő, ha szépen sorban válaszolsz a cikk kérdéseire.)

A network marketinget tudtommal nem csak "nagy" média hanyagolja el, vagy ami még rosszabb, fest róla a valóságosnál sötétebb képet, amikor a különféle "botrányokra" irányítja a figyelmet, miközben sosincs szó emberek százezreiről, akik nap mint nap elégedetten és magas színvonalon végzik ezt a munkát, emberenként 8-10 vásárlót (fogyasztó) kiszolgálva a boltinál sokkal magasabb színvonalon.

A pénzkereseti lehetőség önmagában is termék, és ebben a tekintetben a sikeres cégek nem szégyenlősek. Megkérik a termék árát. Az "ingyenes modell" - amely persze valójában nem ingyenes, hiszen a reklámok miatt a pénzünknél sokkal értékesebb valamivel, a figyelmünkkel (időnkkel) fizetünk érte, az interneten remekül működik, lásd pl. a Facebook esetét. De működik a hálózati modell is, jelenleg a világ leggyorsabban növekvő cége - tudtommal - a Unaico/Sitetalk.

Vizsgálom, mik a siker titkai. További vezetőkkel szeretnék beszélni, akik mesélnek majd a munkájukról, és főként arról, hogy MIÉRT ragadtak le a hálózatépítésnél. A network marketinghez való makacs ragaszkodással jellemezhető "kemény mag" tagjaira érdemes a legjobban figyelni, egyben ők a forrásai a legszebb "terméktapasztalatoknak" is. Minden üzleti bemutatónak azzal kéne kezdődnie, hogy bemutatkozásul elmondja az ember, hogy mennyi munkával mennyit keres, és ezen adatok alapján jelenleg mennyi az órabére.

Az órabér a lényeg? Tudod miért?

Na miért?

A "benchmark" kifejezés először a TQM (Total Quality Management) környékén bukkant fel a minőségfejlesztéssel összefüggésben, ahol a "saját üzleti területén legjobb" teljesítményt jelölte. A benchmarking kifejezés ma már gyakorlati ismeretszerzést, másoktól való tanulást, tudatos információszerzést jelent.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kmgl.blog.hu/api/trackback/id/tr772950390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása