Az Index "MLM tapasztalatok" fórumán igen ritka az értelmes és tartalmas hozzászólás. Egy ilyen ritka kivételt idézek, mert tanulságos.
Nem kevés tapasztalat gyűlt össze mind amwayes, lakáskasszás, tahitinoni-juices, flp-s termékforgalmazói téren. Lehet talán furán fog hangzani, de sajnos a legtöbb felvetett "negatív" kritikának van alapja. Saját bőrömön (is) megtapasztalva súlyos hibának majd hogynem butaságnak tartom, hogy az ilyen rendszerben forgalmazó cégeknél tilos a valóságról tényszerűen beszélni. A felmerülő esetleges olyan jellegű dolgokat átbeszélni, amiről egy jól működő szervezettnél KÖTELEZŐ!
Fontossági sorrend nélkül felsorolás (mely cégnek nem inge...):
- Ha egy MLM-es cég arra tanít, hogy ne csak arra figyeljek mit mond a másik ember, hanem arra is, hogy mit tesz, akkor a "felső/középvezető" ügyelhetne arra, hogy NE hazudozzon(!!) és ne nézze az üzleti partnerét hülyének.
- Ha jól menő, jól fizető rendszert harangoz számomra egy MLM-es ""felső/középvezető", akkor három terméket ne a pénztárca aljáról éppen hogy összekapart aprópénzzel fizesse ki. Mi a gond ezzel? Az első pontban említett "tettek" sokmindenről árulkodnak esete.
- Pontosság, hitelesség, felépítés és ezeknek a rombolása"felső/középvezető"-től súlyos hiba! Legtöbb MLM-es cégen belüli képzéseken sok szó esik ezekről is. Egy ilyen képzés előadója, ha lejön a színpadról ne felejtse el miről is tartott szónoklatot.
- A pozitív hozzáállás fogalom nem egyenlő a hazudozással. Ne tanítsuk az embereket felelőtlen "majd mondunk valamit" kidumálom magam módszerre. Ezek a "süketelek miért nem értem oda időben a megbeszélt helyre" módozatok egyszer-egyszer bejönnek, rendszerré formálva negatív összképet mutat mind rólunk, mind a cégről, melyet elméletileg képviselnénk. Álpozitív hozzáállás bizonyos szint után nem megoldás.
- Ha valakit kérdezünk, tiszteljük meg azzal, hogy megvárjuk a választ. S a választ akkor is elfogadjuk, ha az nekünk éppen nem igazán tetsző. Ha nincs idő a válaszra, felesleges kérdezni is.
- "Felső/középvezető" etikus üzletmenetet hirdetve (megkövetelve) ne kövessen el alavető etikus üzletmenettel ellentétes dolgot. Ne játsza meg, hogy olyan dologról nem tudott, amit igeként hirdet minden előadásán.
- Ha egy MLM-es cégnél bizonygatnom kell, hogy igazat mondok, sőt ragaszkodnék hozzá, hogy nem szeretnék semmilyen érdek miatt hazudozni, szerintem az már régen rossz.
- Negatív hozzáállás és a tényszerű történések között - legyen az negatív vagy pozitív - minden ilyen vezetőnek kötelező lenne megtanulni különbséget tenni. Csak az egoból kell lejjebb adni.
Pár pozitív gondolat is álljon itt azért:
- Sokat lehet tanulni ezen a téren is. Kevés pszichologiát, emberi viselkedést, emberekkel való bánásmódot. Célkitűzést, problémamegoldó rendszert, időgazdálkodást. Sok hagyományos cégvezetőnél pl. az emberekkel való bánásmód nem igazán működik.
- Embereket ismerhetünk meg az élet igen sokféle területéről. Üzletmenettől függetlenül kialakulnak kapcsolatok.
- Van akinek sokat segít életvitelén változtatni, esetleg más szakterületen elhelyezkedni, eredeti tevékenységét terjeszteni (kapcsolati háló bővülése végett).
Személyes tapasztalatok:
A legutóbbi cégnél addig kellettem, amíg a szponzorom felhúzott alám egy csoportot. Működik, csak van egy kis bibi. Érdeke, hogy NE keressek pénzt. Mert a hozzám csatlakozó után nekem járó jutalékot - ha nincs személyes forgalmam - neki(k) osztják ki. Felajánlott félmillió forintot, ha kilépek és "újra" csatlakozok! Lehet mondani, akkor miért nem csinálok személyes forgalmat? Egyszerű, mint a faék: ellendrukkerként beindul. :) Furcsa, hogy a legtöbb frontja valamilyen oknál fogva el lett távolítva alóla. Vajon miért? :))
Személyesen ismerek olyan volt amwayes forgalmazót, akinek feláll a szőr a hátán szponzorom neve hallatán. A cégnél viszont ISTEN! Negatív tapasztalatokról vele kapcsolatban tilos, személyes sértés beszélni. :)
Forrás.