A hálózatépítés nem csak a pénzről szól, de semmi értelme sem lenne, ha nem lehetne vele sokat, és kifejezetten kellemes munkával keresni. Mondd el, számodra mit jelent az "mlm karrier"!
Nemcsak azt kell leírni ebben a könyvben, mi a network marketing lényege, hanem azt is:
- hogyan kell folytatni azt a tevékenységet, hogyan lesz az nyereséges?
- melyek azok a gyakorlatban már kipróbált megoldások, amelyek révén a tevékenység folytatható?
- hogyan tudja egy kezdő hálózatszervező a lehető legkisebb kockázattal folytatni a tevékenységet? (A rendszergazda már túl van egy sor buktatón, melynek elkerülésére jó megoldásokat dolgozott ki.)
- mitől lesz a rendszer átvevője sikeres, mit kell tennie, hogy realizálni tudja az elvárt nyereséget?
- mi az ami kötelezően előírt a rendszerhez csatlakozó számára és mi az ami a saját döntésén múlik?
A fenti szempontokat egy franchise szakértő blogjában olvastam, de teljes mértékben érvényesek a network marketingre is. Jobb cégek - joggal - pénzt kérnek a csatlakozásért, vagyis magát az üzleti lehetőséget is értékesítik a pénzkereseti lehetőségek piacán. Ezért olyan fontos, hogy az mlm hálózatok teljesítményét, vagyis hogy mennyi munkával mennyit lehet keresni, megbízható és hiteles rendszerben mérni tudjam. (Egy pár bejegyzéssel előbb írtam erről részletesen.)
Pár évvel ezelőtt a Magyar Franchise Szövetség még feljelentett a Versenyhivatalnál a "mikrofranchise" kifejezés használata miatt, és hogy egyáltalán, hogy mert én a cégemet "Magyar Franchise Intézetnek" keresztelni. Vesztettek, természetesen.
A network marketinget angol nyelvterületen gyakran nevezik "people franchisenak", vagyis egyfajta "nép franchisenak", olyan vállalkozási lehetőségnek, ahol megvannak a jól bevált, kidolgozott módszerek, amelyek a szokásos franchise beléptidíjakhoz képest töredék pénzért elérhetőek bárki számára. Az ACN licensz díja pl. 81.000 Ft (Áfás ár), a Unaico esetében a legolcsóbb csatlakozási lehetőség 149 Euró, a Swiss cégnél is kb. 50.000 Ft. Jobb cégek itt sem adják ingyen az üzleti lehetőséget, és ezt csak az várja el, aki nagyon messze van az üzleti élettől vagy csak könyvben olvasott róla. Nincs ingyen vacsora, sehol sincs, de az üzlet világában végképp nem fellelhető. (Ha mégis ilyennek találkozol, legyél nagyon-nagyon gyanakvó, mert a "túl szép, hogy igaz legyen" típusú ajánlatokról rendszerint kiderül, hogy tényleg az: túl szép, hogy igaz legyen.)
Mindig tágra nyílt szemmel hallgatom vagy olvasom, ha egy-egy hamisítatlan piramisjáték végigsöpör az országon. Hogy lehet az, hogy még mindig nem ismerik fel az emberek a piramisjátékot? Miképpen lehetséges, hogy vannak, akik képesek a józan ítélőképességüket is felfüggeszteni, ha egyszer sok dollárt lengetnek meg a szemük előtt?
Bár a network marketing, a microfranchise könnyen, kevés befektetéssel elkezdhető, ha nem sikerül a dolog, sokkal többet veszíthetünk a beinvesztált pénznél. A befektetett időnket másutt talán el is adhattuk volna, és a kapcsolataink is könnyen megsínylik, ha utóbb hülyeségnek bizonyuló vállalkozásszerűségbe rángatjuk bele a barátainkat. Igenis, sokat kockáztat az, aki hálózatépítésre adja a fejét és erre illene felhívni minden egyes jelentkező figyelmét. (Ha korrekt akarsz lenni, mielőtt valaki csatlakozik hozzád, olvastad el vele ezt a könyvet, és biztasd hogy kérdezzen sokat, és jól gondolja meg a döntését, mert mind a ketten sokat kockáztattok vele.)
Szeretném, ha a Pizsamás vállalkozó sok ember kedvét meghozná, hogy próbára tegye magát valamelyik szívének kedved online mlm színeiben. Aki máris ezt teszi, annak várom a tapasztalatait. Szeretném, ha a könyv a valóságnak megfelelően mutatná be ezt a világot és segítene abban, hogy a pénzkereseti lehetőséget keresők felkészültebben és tudatosabban választanának céget, szponzort, s ha a tervezettnél is gyorsabban elérnék a céljaikat.Az 1997-ben megjelent Ki mer gazdag lenni sohasem volt kapható könyvesboltban. Kézről kézre jutott el az olvasóhoz, 20.000 példányban, önmagában is bizonyítva a személyes ajánlás erejét. A mai könyvpiacon ez a példányszám nagyon komolynak számít, és ezt az eredményt az új könyvvel is szeretném túlszárnyalni. Véleményed, a kérdéseid, a történeted, de még a folyamatos figyelmed és minden visszajelzés rendkívül értékes ebben a munkában, és természetesen nem leszek hálátlan barátja annak, aki segít nekem a tapasztalatainak megosztásával. Az a minimum, hogy a kész könyvből a "tűrsszerzőim" tisztelet példányt kapnak, de adom mellé a "Merj álmodni Magyarország" jelvényt is, amelynek a viselője 50%-os kedvezményt kap a rendezvények árából. A május 24-i Kérdezéstechnika tréningre is érvényes ez, a "jelvényes emberek" 20.000 + Áfa helyett csak 10.000 Ft-ot fizetnek erre a napra, ennek csak az a feltétele, hogy a belépéskor legyen rajtuk a jelvény. (Minden jelvényhez tagsági jelszó, vagyis a zárt oldalakra való belépés lehetősége is jár, hiszen őket, minden jevényest a "Merj álmodni..." programban a szövetségesemnek tekintem.)
Most pedig, ha még nem tetted meg, légy szíves töltsd ki a kérdőíveket, amelyek segítenek abban, hogy jobban megismerjem ennek a blognak az olvasóit. Mindenekelőtt a céljaidat szeretném minél pontosabban tudni, annak ismeretében talán jobban testre tudom szabni, mit jelent a gyakorlatban a network marketing általam kedvelt és ajánlott "hiteles személyes kommunikációra" épülő módszere.
A könyv célja számokban: 20.000 példányt, személyes ajánlással, 2.000 Merj áldmoni Magyaroszág tag (online), 200 aktív résztvevő a havi rendezvényeken. Reális? :)