A régi görögök, amikor elmentek tanácsot kémi a delphoi jósdába, egy titokzatos tanácsot olvashattak a szentély ajtaja fölött, amely így szólt: "Ismerd meg önmagad."
Ez a tanács ugyanilyen aktuális a mai "beavatottak" esetében is, akik a hálózatos piacszervezés "rítusaiba" kérnek bebocsátást. A harmadik hullám eljövetelével nem kell többé szuper termékforgalmazónak vagy szónoknak lennünk. Viszont ki kell fejlesztenünk magunkban a harmadik hullámos magatartást. Szálljunk tehát magunkba! A következő oldalakon térképet adok a kutatáshoz, felsorolom azokat a jellemvonásokat, amelyek szükségesek, ha sikert akarunk aratni a harmadik hullámban.
Ne essünk kétségbe, ha még nincsenek meg bennünk ezek a tulajdonságok. Tudatos erőfeszítéssel valamennyi megszerezhető.
1. jellemvonás:
Pozitív szemlélet
Aki sikert akar aratni az MLM-ben, legyen pozitív gondolkodó. Kitartóan pozitív szemlélet nélkül nem lehet sem eladni, sem szervezni. Az üzlet elsorvad és meghal az első ellenséges megnyilvánulástól. John Woodenhez, a legendás UCLA kosárlabdaedzőhöz hasonlóan a veterán hálózatszervezők is tudják, hogy nem a problémák kerüléséből lesz a siker, hanem abból, ha bátran megbirkózunk velük.
- A dolgok azoknál az embereknél fordulnak jobbra - mondja Wooden -, akik mindent megtesznek, hogy a dolgok jobbra forduljanak.
Richard Brooke tipikus negatív gondolkodó volt. Szülei, akik Kaliforniában gazdálkodtak egy ranchon, hiába voltak befolyásos, diplomás emberek, Brooke-ot negatív világlátása korai balsikerekre ítélte.
- Szüleim elváltak, amikor tizenhét éves voltam meséli. - Utáltam az iskolát. Nem tanultam, többször megbuktam. Alig sikerült leérettségiznem kettesre, így meg se próbáltam a főiskolát.
Egy darabig foglalkozott a gondolattal, hogy milyen jó lenne erdőőrnek lenni, ám egy, erdész felvilágosította, hogy ahhoz diploma kell. És évente csak háromszáz személyt vesznek föl háromezer jelentkező diplomásból, figyelmeztette.
- Egy töredék másodperccel azután, hogy ezt hallottam, máris eldöntöttem, hogy én nem lehetek a háromszáz között - emlékezik Brooke.
Igaza volt. Nem is lehetett közöttük, mert azt hitte, hogy nem lehet.
- Akár azt gondolod, hogy teheted, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van - mondta Henry Ford.
Miután Brooke négy éven át csirkét belezett futószalag mellett három dollár órabérért, elhatározta, hogy megpróbálkozik a hálózatos piacszervezéssel. Belépett egy társasághoz, amely a gépjárművek teljesítményét növelő adalékanyagot forgalmazott. Brooke keményen dolgozott, de három év múlva még mindig nem egészen évi négyezer dollárt keresett.
Mi volt a baj?
Mint Brooke később megtudta, a menő hálózati termékforgalmazónak két fontos tulajdonsága van:
Az első a kívánság. Brooke-nál ez nem volt probléma. Ez a vonás bőségesen megvolt benne. Kizárólag az a kívánság éltette, hogy javítson helyzetén. Neki a második jellemvonással volt baja. Teljességgel hiányzott belőle. És ez fékezte le.
Mi ez a második vonás?
- A siker gondolati folyamat - mondja Richard Brooke, aki ma a spokane-i Oxyfresh elnök-vezérigazgatója. - Akarnod kell, hogy megtanulj úgy gondolkozni, mint egy sikeres ember.
Kezdetben persze sokakból hiányzik ez a gondolkodási készség. De Brooke-nak még súlyosabb gondja volt. Nem is akarta elsajátítani ezt a gondolkodást. Ez pedig leküzdhetetlen akadályt jelent mindenkinek.
Amikor először találkozott a motiváció tudományával, fellázadt. Oktatója arra biztatta az adalékanyagot forgalmazó cég tréningjein, hogy írja le céljait, és tanulmányozzon motivációs szakkönyveket, pl. Napolean Hill Think and Grow Rich (Gondolkozz és gazdagodj) című művét.
- Ha elolvassa azt a könyvet - ígérte az oktató -, és olvas még más hasonló irodalmat is, valamint meghallgatja sikeres emberek felvételeit, elkezd úgy gondolkozni, mint ők. És amint elkezd így gondolkozni, és el is hiszi, amit gondol, ugyanolyan sikeres lesz, mint ők.
Szamárság, vélte Brooke.
Ő "tudta", hogy a sikernek semmi köze a gondolkodás folyamatához. A siker az egyetemi csillagos ötösök és a befolyásos ismerősök neveivel teleírt notesz következménye. Ezt mindenki tudja.
De azért elolvasta a könyvet. Először ki nem állhatta. Ennyi erővel kínaiul is írhatták volna. Brooke több mint egy évig kínlódott, amíg átrágta magát a vékony köteten, amelyet a legtöbb ember néhány nap alatt kiolvas.
- Nehéz volt elolvasnom - mondja -, mert gondolatai olyan szöges ellentétben álltak azzal, amit hittem. Elutasítottam őket. Szövege úgy pergett le rólam, mint a víz a kacsa hátáról.
Ha tudta volna, mit utasít el!
A század elején Andrew Carnegie, a legendás acélmágnás elmesélte az akkor még kezdő fiatal újságíró Napolean Hill-nek, hogy mit tekint sikere titkának. A következő húsz évben Hill több mint ötszáz gazdag és sikeres embert interjúvolt meg, köztük Theodore Rooseveltet és Thomas Edisont, hogy megtudja a titkukat. Eposzi felmérését klasszikus műveiben - The Law of Success [A siker titka a PLB-ban] (1928) és Gondolkozz és gazdagodj (1937) - tette közé. Hill fölfedezte, hogy minden nagy siker egyetlen egyszerű elven épül fel, amely egymagában elég hatalmas, hogy milliárdossá tehessen egy szegény embert. De Brooke, a csirkebelező, nem akarta hallani. Úgy vélte, ő okosabb.
Brooke talán egész életét úgy éli le, hogy elutasítja ezt a létfontosságú információt, de, mint ez oly gyakran megtörténik, megmentette egy magánéleti válság. Kevés dolog serkent erősebben a cselekvésre, mint ha az ember a sarokba van szorítva. A legnagyobb kétségbeesés vezetett el a meneküléshez.
Hálózatos termékforgalmazói munkája első évében Brooke erős érzelmi szálakkal kötődött egy Kurt Robb nevű emberhez. Robb volt Brooke MLM-társaságánál a vezető termékforgalmazó oktató. Brooke bálványozta. Csüngött Robb minden szaván, benne keresett inspirációt. Ha Brooke letört, Robb mindig felsegítette.
- Ő volt az én reményem és biztonsági kötelem - mondja Brooke.
Aztán egy nap Robb meghalt. A hawaii parton egy hullám odacsapta a sziklához. Beütötte a fejét, és megfulladt. Brooke összeroppant.
- Akkor jöttem rá, hogy választhatok - folytatja történetét. - Vagy kilépek, mert elveszítettem a példaképemet. Vagy azzal adózok emlékének, hogy alkalmazom a gyakorlatban, amire tanított.
Addig Brooke örök diáknak tekintette magát. Mindig Robb technikáját alkalmazta, mert úgy gondolta, még sokat kell tanulnia. De most a tanító elment. Nem volt több mentség a várakozásra. Elhatározásra jutott. "Ha úgy kell lennie, akkor most én jövök. "
Brooke most már teljesen egyedül volt. Félve és kétségbeesetten nekilátott, hogy megtegye azt, amit Robb évekkel ezelőtt javasolt, és összeírta a céljait. Minden nap elolvasott egy fejezetet Napolean Hill-ből, vagy egy másik motivációs könyvből, illetve magnófelvételeket hallgatott. Elolvasta James Allen As a Man Thinketh (Ahogy az ember gondolkozik), Maxwell Maltz Psycho-Cybemetics (Pszichokibernetika ), Og Mandino The Greatest Secret in the World (A legnagyobb titok) című könyvét, és még sok minden mást. Egész nap pozitív mondatokat hajtogatott, beprogramozta tudatalattiját a siker várására. Éjszaka behunyta a szemét és elképzelte, hogy terméket forgalmaz, kitűnő termékforgalmazókat von be a csoportjába, és rengeteg ropogós pénzt keres.
Időnként elmebetegnek érezte magát. Ez csakugyan ő lenne? Az örök szkeptikus? A cinikus? Ő viselkedik így, mint azok a dilis "pozitív gondolkodók", akiket évek óta gúnyolt?
Igen, ő volt az. És életének új rendje hamarosan gyümölcsöt termett. Sok gyümölcsöt. Ő így foglalta össze új filozófiáját:
"A világnak az a szokása, hogy annak az embernek ad helyet, akinek tettei és szavai azt mutatják, hogy tudja, hová tart." (Napolean Hill)
Brooke megtanulta a siker titkát, azt az egyetlen, egyszerű elvet, amelyről Napolean Hill több mint ötven éve írt. Ez a cél kitűzésének hatalma.
- A cél kitűzését a legtöbb ember összetéveszti a kívánsággal - mondja Brooke, aki ma szemináriumokat tart pozitív gondolkodásból, és olyan könyveket ír, mint a Mach II with Your Hair on Fire: The Art of Self-Motivation (Mach-II - szélsebesen: az önmotiváció művészete).
- Az emberek azt hiszik, hogy ha leírod mindazt, amit kívánsz, az már célkitűzés. Nem az.
Brooke szerint tudatosan vagy öntudatlanul mindenki kitűzi a célt és megvalósítja. De igazi céljaink nem szükségszerűen azonosak azokkal a dolgokkal, amiket akarunk. Ezek azok a dolgok, amikre várunk.
Amikor első csoportját szervezte, Brooke gazdag és sikeres akart lenni, de azt várta, hogy csődöt mond. Ez volt tudatalatti célja, és nagy rémületére újra és újra el is érte.
- Amikor megpróbáltam bevonni valakit - mondja -, valami ilyesmit dadogtam: "Jaj, hát nem is tudom, fogja-e érdekelni, de talán szívesen hallana erről a részmunkaidős lehetőségről."
A szíve mélyén nem hitte, hogy épeszű ember belépne az ő csoportjába. Meg is látszott. Brooke ritkán és kevés embert tudott meggyőzni. Emberei többnyire nem jeleskedtek, és rövid idő után elmaradtak. Brooke, akárhogy próbálkozott, nem tudta kifogni a "Nagy Halat", azt a szuper termékforgalmazót, aki egy nap alatt gazdaggá teszi sikeres felsővonalát.
De ahogy Brooke kezdte szabályozni mindennapi gondolkozását, ahogy tudatosan kiverte a fejéből negatív gondolatait, valami történt. Elkezdte várni a sikert.
Ekkor találkozott Jerry Schaubbal.
- Én csak csináltam tovább a forgalmazást, úgy, ahogy szoktam - emlékezik Brooke. - Ő ránézett az üzletre, és azt mondta: "Én ezt meg tudom csinálni. Csak mutassa meg, hogy kell."
Schaub egy tigris volt. A következő évben sok száz embert szponzorált Brooke csoportjába. Brooke csak abban az egy évben százezer dollár jutalékot keresett Schaub forgalmazásain.
Talán ne is mondjuk, hogy Brooke önbizalma ugrásszerűen megnőtt:
- Nekivágtam, és egy év múlva magam találtam három-négy Jerry Schaubot.
Brooke-ból a hálózatépítés mestere lett. Nem használt új technikát. Ugyanazt forgalmazta, amit négy éve. Egyetlen dolog változott: maga Brooke.
- Azelőtt túl sok kételyt árasztottam magamból vallja be. - Az emberek megérezték, hogy valami. baj van, és leráztak magukról. De most energiám fölért a szavakkal, amelyeket mondtam. Az emberek sokkal jobban figyelnek arra, aki vagy, mint arra, amit mondasz.
Brooke még nem volt harmincéves, amikor megkereste az első millióját. Vásárolt egy kétszázezer dolláros, tóra néző házat Orlandóban és egy negyvenezer dolláros Porschét. Ma, harmincnyolc évesen elnöke és többségi részvényese a spokane-i Oxyfresh USA Inc.-nek, egy tizenkétmillió dollár alaptőkéjű, hálózatos piacszervezésű társaságnak, amely fogkrémet és egyéb testápoló szereket forgalmaz.
- A sikernek nincsenek titkai - fejezi be Brooke. Az ötleteket évszázadokkal ezelőtt kitalálták. Csak használni kell őket.
Hogy mindennek mi a tanulsága? Nem kell okvetlenül pozitív magatartással születni. Mint Richard Brooke feltűnő átváltozása bizonyítja, a pozitív gondolkodás tisztán szerzett tulajdonság.
2. jellemvonás:
Taníthatóság
A harmadik hullám hálózatos termékforgalmazójának második jellemvonása a "taníthatóság".
Sok újonc elköveti azt a hibát, hogy kilép, mielőtt elsajátította volna az alapokat. Nem értik meg, hogy a hálózatos piacszervezés is szakma, amit ugyanúgy meg kell tanulni, mint a többit. A régi tapasztalatok a hálózatos piacszervezésben jóformán használhatatlanok. Akármennyire sikeresek voltunk előzőfoglalkozásunkban, hallgassunk szponzorunk tanácsára, és addig ne lépjünk ki a programról, amíg el nem sajátítottuk az alapokat. Ahogy Mark Yarnell, a Nu Skin termékforgalmazója mondja:
- Minden nagy hálózatos termékforgalmazó vacak termékforgalmazóként kezdte. A legtöbb bajom azokkal az emberekkel volt, akik korábban sikeres pályát futottak be. Ahelyett, hogy hallgattak volna felsővonaluk tanácsára, azt hitték, tudnak mindent.
Yarnell szponzorálta egy elektromos alkatrészüzem igazgatóját, aki ragyogó feltaláló és vállalkozóvolt, a befolyásos üzleti barátok valóságos aranybányájával rendelkezett, ám semmit sem tudott a hálózatos piacszervezésről.
- Legelőször azt mondtam neki, hogy ne kezdje rögtön pályáztatni legbefolyásosabb barátait és üzlettársait - emlékszik vissza Yarnell. - Kértem, hogy várjon, amíg betanítják, és amíg én is beszállhatok az első háromoldalú tárgyalásokba.
A háromoldalú tárgyalás egyik sarokköve a harmadik hullámos hálózatos piacszervezésnek. Megkönnyíti az újoncok életét. Csak annyit kell tenni, hogy összehozzuk a pályázóinkat a szponzorunkkal. A szponzor - ebben az esetben Yarnell- végzi a forgalmazást. Mi csak ülünk és figyelünk.
Ám ez az ember figyelmen kívül hagyta Yarnell utasításait. Ehelyett rögtön belevágott a közepébe. Elment a tíz legsikeresebb barátjához és üzletfeléhez, és megpróbálta saját erőből szponzorálni őket. De olyan keveset tudott az üzletről, hogy nem tudott mit válaszolni logikus ellenvetéseikre.
- Amikor a barátai közölték vele, hogy hülye, hitt nekik, és úgy döntött, hogy rossz üzletbe vágott bele - mondja Yarnell. - Harminc napig se bírta.
A harmadik hullámos hálózatos piacszervezés technikailag sokkal könnyebb a régimódi forgalmazásnál, de erősebb jellemet követel. Ha nem követjük kellő szerénységgel szponzorunk tanácsait, nincs az a csúcstechnikai forgalmazó szolgáltatás vagy rafinált menedzsmentrendszer, ami meghozhatná a sikert. Támaszkodjunk a rendszerre, és bízzunk szponzorunk tanácsában.
3. jellemvonás:
Bőkezűség
- Hiszem, hogy mindent megszerezhetünk, amit akarunk, ha elegendő embert segítünk hozzá ahhoz, hogy megszerezzék, amit akarnak - mondja Zig Ziglar.
A bölcsek évezredekig azt tanították, hogy a siker legbiztosabb útja az Aratás Törvénye. A gazda többet arat, mint amennyit vet, mind a mezőgazdaságban, mind a hálózatos piacszervezésben. Úgy leszünk gazdagok, ha nem takarékoskodunk időnkkel, pénzünkkel és együttérzésünkkel. Ha növekedőcsoportunk késő éjszaka tart igényt segítségünkre és figyelmünkre, csak a nagyvonalúság és a jó szív fog visszatartani bennünket, hogy dühösen le ne csapjuk a telefont.
Armstrong Williams a saját zsebéből vásárolt termékeket a csoportja nevében, hogy emberei magasabb jutalékra tarthassanak igényt.
- Mindig vigyáztam, hogy tudják: nincsenek egyedül - mondja Williams. - Biztosítottam nekik egy támogató rendszert. Megadtam a saját telefonszámomat. Megadtam a munkahelyi telefonszámomat. Megmondtam nekik, hogy éjjel-nappal bármikor hívhatnak. Megmondtam, hogy szervezzenek megbeszéléseket, én eljövök és megtartom a bemutatót. Mert nem akarom, hogy egyedül érezzék magukat.
Az Aratás Törvényének megfelelően Williams sokkal többet kapott vissza a csoportjától, mint amennyit adott.
Az első félévben - saját bevallása szerint - nemcsak hetvenezer dollárt keresett, de életre szóló hálózatot épített ki odaadó barátokból és üzlettársakból.
4. jellemvonás:
Rinocéroszbőr
Ahogy a harmadik hullám elborítja az országot, rendkívüli módon megjavul a hálózatos piacszervezésről alkotott kép. Ennek ellenére a hálózatos piaci termékforgalmazóknak még mindig fel kell készülniük a család és a barátok gáncsoskodására. Sokan fognak még csúfolni bennünket, amikor bejelentjük, hogy csatlakoztunk egy hálózatos piacszervezési társasághoz. Készüljünk fel a legrosszabbra.
Növesszünk olyan vastag bőrt, mint amilyen a rinocéroszé. És sose feledjük, a bírálat a legfontosabb jele annak, hogy egyéniségek vagyunk.
- Egy biztos módja van a kritika elkerülésének mondta Napolean Hill. - Legyünk senkik, és ne csináljunk semmit. Menjünk el utcaseprőnek, és ne legyenek vágyaink. Meglesz az eredménye.
Amikor Tom Pinnock elhatározta, hogy abba hagyja az írást, és MLM-üzlete kiépítésére összpontosít, kollégái elképedtek.
- Sose hittem volna, hogy ilyen szélhámos vagy, Tom! - csóválta a fejét az egyik szerkesztő a napi lapnál, ahol Pinnock riporterként dolgozott.
_ Apám felháborodott és elkeseredett - emlékezik Pinnock. - Meg volt győződve róla, hogy szponzorom teletömi termékekkel a garázsomat, aztán amilyen gyorsan bír, sarkában a rendőrséggel, átszökik a georgiai államhatáron. Nagyjából ugyanígy gondolkozott az egész család, az apósom és az anyósom, a bátyáim és a nővéreim. Egyikük sem hitte el, hogy ez a dolog valóságos.
De Pinnock tudta, hogy nincs igazuk. Riporterként heti hatvan órát dolgozott, és évente alig harmincezer dollárt keresett. Örökké sztorik után kutatott, és kapkodott, hogy betarthassa a határidőket.
Elidegenedett a saját gyerekeitől, akik aludtak reggel, amikor elment, és aludtak éjszaka, amikor hazajött.
- Ez felőrölt - folytatja Pinnock. - Magam akartam a magam főnöke lenni. Nem akartam másoknak engedelmeskedni. Nem akartam, hogy mások írják elő, mit viseljek munkában, mikor ebédelhetek, mikor mehetek szabadságra.
Pinnock végül fejest ugrott. Belépett termékforgalmazónak a Relivhez, a chesterfieldi új MLM céghez, amely tápszereket forgalmazott.
Merészsége látványosan megtérült. Apja és kollégái célozgatásainak ellenére az üzlet nemcsak tökéletesen törvényesnek, de rendkívül jövedelmezőnek bizonyult. .
Pinnock saját bevallása szerint százezer dollárt keresett az első évben, ami még egy veterán hálózatos termékforgalmazónál is szokatlanul magas teljesítmény.
Gúnyolódó rokonai elnémultak, amikor látták, hogy leteszi az előleget egy háromszáz négyzetméteres lakásért és egy Mercedes sportkocsiért. Hitetlenkedve vakarták a fejüket, amikor Pinnock és családja olyan egzotikus helyeken töltötték a munkavakációkat, mint pl. Mexikó és Új-Zéland, ahol Pinnock nemzetközi hálózatot épített ki. Hétközben, amikor más apák dolgoznak, Pinnock a gyerekeit vitte az állatkertbe.
- Amikor ezt látták - emlékezik Pinnock -, azt kezdték mondogatni: "Tom talán okosabb, mint gondoltuk."
Mára Pinnock legtöbb közeli rokona belépett a hálózatba, köztük Pinnock apja is, aki havonta kétezer dollár, a Relivből származó jutalékkal egészíti ki a nyugdíját. Húszezer fős csoportjával Pinnock minden évben megkeres kb. hétszázezer dollárt.
- Nagyon fájt a kritizálás - folytatja Pinnock. Ha az emberek nem hisznek bennünk, kétségeink támadnak magunkkal szemben. Én nem beszéltem környezetemnek az üzletről. Neki kellett látnom és a gyakorlatban kellett bizonyítanom, hogy igazam van.
5. jellemvonás:
Lelkesedés
Az MLM-üzletben csak azok aratnak sikert, akik lángolnak a lelkesedéstől.
Ezt nem lehet színlelni. Őszintén büszkének kell lennünk a munkánkra. Ha nem hoz lázba a hálózatos termékforgalmazás lehetősége, hogyan fogunk lelkesíteni másokat?
- Odáig jutottam, hogy rögtön meg tudom mondani, ki válik be ebben az üzletben - mondja Mark Yarnell. - Csak azt nézem, mennyire lelkesek. Ha valaki visszahív egy nappal később, hogy látta a programot, és azt mondja: "Mark, egész éjszaka ezen töprengtem, nem is aludtam, annyira izgatott vagyok", akkor garantáltan sikergyanús embert találtam.
Nem kell túlpörgetnünk magunkat, hogy áradjon belőlünk a lelkesedés, elég, ha hiszünk a termékünkben.
A lelkesedés abból a mély meggyőződésből fakad, hogy az embereknek szükségük van a termékre, amelyet forgalmazunk.
Ugyanez a lelkesedés elenyészik, ha valahol mélyen tudjuk, hogy amit forgalmazunk, az értéktelen vagy túl drága.
Olyan hálózatos termékforgalmazó céget válasszunk, ahol jók a termékek, jók az árak, és az energia magától kialakul.
6. jellemvonás:
Hajtás
Ha gyorsan akarunk meggazdagodni, próbáljunk beruházni nyersanyagokba. Akkor nekünk nem a megfelelő hely a hálózatos piacszervezés. A vezető hálózatos termékforgalmazók többsége hosszú, fáradságos gürcöléssel és álmatlan éjszakák árán jutott el oda, ahol most áll.
Pat Newlinnek sose voltak gondjai. Férje, egy dúsgazdag ügyvéd, olyan életet biztosított neki, mint egy királynőnek. Hatszáz négyzetméteres kastélyban éltek, négyhektáros birtokon, volt saját teniszpályájuk, istállójuk, személyzetük, két Mercedesük és két magánrepülőgépük.
Azután minden véget ért. Newlin férje, hibás üzleti döntések miatt elveszítette a vagyonát. Házuk leégett. Házasságuk tönkrement. Newlin hirtelen ott állt egymagában, négy éhes gyerekkel.
- Saját pénzem nem volt - emlékezik. - Tanítónő voltam, de tizenhat éve nem dolgoztam. Úgyhogy egyáltalán nem volt gyakorlati tapasztalatom. Szó szerint azt se tudtam, hogy kell egyenleget számítani.
Newlin elhatározta, hogy megpróbálkozik a hálózatos piacszervezéssel. Elszerződött a Relivhez. Ettő1 kezdve napi huszonnégy órát dolgozott. Különböző okokból alkalmasabbnak találta Kaliforniában kiépíteni a hálózatát, mint austini otthonában. Hónapokig ingázott Texasból Kaliforniába, ahol csoportja gyorsan növekedett. Felváltva élt Kaliforniában és Texasban, mindenütt egy hétig. Amíg ő nem volt otthon, kamaszlánya vigyázott a többi gyerekre, de Newlinnek lelkifurdalása volt, amiért elhanyagolja a családját.
- Rengeteg időt fel kellett áldoznom, amit a gyerekeimmel tölthettem volna - mondja. - Lemaradtam az évnyitókról, a focimeccsekről, a szurkolókórusról. Nem lehettem cserkészvezető. De elhatároztam, hogy megcsinálom ezt a munkát. El kellett tartanom a gyerekeimet. Ez hajtott.
A mélypont akkor következett be, amikor hat hónapja dolgozott az életben. Betörtek a házába, és mindent elloptak. Úgy látszott, hiába dolgozott olyan keményen hónapokon át.
- Valószínűleg életem egyik legszörnyűbb pillanata volt - sóhajt Newlin. - Az összeomlás szélén álltam. Roncs voltam. Övsömöröm lett. Folyton sírtam.
De megtalálta a menekülést a kemény munkában. Egy pillanatig sem lazított, szorgalmasabban dolgozott, mint valaha. Annyira belemerült a munkába, hogy valósággal ugrott egyet, amikor egy napon felhívták a Reliv székházából.
- Gratulálunk - mondták neki. - Elnök-igazgató lett.
Newlin elérte a havi nyolcezer dolláros jutalékot, ami eljuttatta ~ társaságon belül elérhető legmagasabb szintre. És mindezt összesen tizenegy hónap után.
- Még sose voltam ilyen büszke és boldog! - emlékezik. - Ugráltam és sikoltoztam. Ezért dolgoztam. Keményebben hajtottam, mint bárki más.
Ma Newlin több mint százezer dollárt keres évente. De még most sem akar pihenni a babérjain. Az a célja, hogy havonként keressen ennyit.
- Többmint három éve vagyok a hálózatos termékforgalmazásban, és azóta egyetlen percet sem pihentem - mondja. - Senkitől se várom, hogy ilyen keményen dolgozzon vagy ekkora áldozatokat hozzon, mint én, ha egyszer nem akar annyit, mint én. De én mindent akarok, és tudom, hogy meg is szerezhetem.
7. jellemvonás:
Hihetetlen kitartás
Sok hálózati piacszervező hangoztatja, hogy az MLM sikerének a kulcstényezője a kitartás. Minden más tulajdonság idővel megszerezhető vagy megtanulható. De ha meghátrálunk az akadályok előtt, sem a kemény munka, sem a pozitív hozzáállás, sem a vastag bór, sem a lelkesedés, sem a bőkezűség, sem a taníthatóság nem fejtheti ki csodálatos